sebab utama aku jarang tulis cerpen dekat blog

 Hai peeps!
Tak senonoh kan. Salam tak bagi langsung.
Assalamualaikum dan selamat petang.
Lama rasanya tak tulis cerpen dekat blog. Haih... bila orang tanya, aku macam aaa... err..
Last sekali cerpen Blood. Tu pun entah berapa bulan dah. Lepas tu kosong.

Sebab apa aku jarang tulis?
Fahamilah bahawa mencari idea bukanlah senang. Otak aku bukan geliga dan idea tak datang setiap hari. Sebenarnya aku memang plan nak tulis cerpen minggu ni and memang ada idea dah tapi i've got an offer untuk hantar as penilaian. Sapa tamau cuba kan?

Aku ni otaku so mereka yang otaku faham bahawa kebanyakan manga *shoujo tak termasuk* sangatlah ohsem. Idea-idea memang sugoi so aku as an otaku a.k.a writer merapu pun taknalah tulis
cerita yang very da plain. contohnya, ahmad jumpa minah. then jatuh cinta, then bahagia. tak. aku suka benda yang pelik. yang agak tak logic so nak tulis benda macam tu take time. eh.. tapi aku tak tulis cerita yang merapu sangat. Me am a muslim. Takkanlah aku nak tulis cerita yang langgar akidah Islam.

Disebabkan idea yang aku ada sekarang ni aku nak guna untuk cerita yang tajuknya Polaris, daku telah ketandusan idea untuk tulis cerita dekat blog. Mungkin aku akan ambik masa few months untuk dapat idea so memang tak leh elak yang blog akan bersawang.

Kenapa tak tulis kisah cinta biasa?
Entahlah. Dulu suka tulis kisah cinta biasa tapi dua tiga menjak ni, aku rasa macam tak perlulah kut tulis kisah cinta sangat. memang ada cinta tapi tu bukan main point kut *sila muntah* And aku memang tak reti buat kisah ada konflik bagai. Pernah tulis kisah orang ketiga blablabla and kena kritik teruk. Maybe aku ditakdirkan untuk tak leh tulis cita ada orang ketiga.Tak apa. Tu gaya aku. Aku ni soft-hearted sangat nak tulis cita ada orang ketiga. *wek... ya lah tu.

Cuti bulan 11 ni boleh kut aku tulis cerpen.

Btw, aku memang suka cita yang ada supernatural bagai. I loike.

Till we meet again - hugs and kisses *women only*, Hanna Aleeya / Suria November

5 comments:

  1. Ditawarkan penialaian utk menghantar karya ? Sounds great, hanna!

    Eh jap .. assalamualaikum! *gelojoh sgt tadi* hikss..

    Yup. Nak menulis bukannya senang.. nak kena dpt idea lagi, nak kena curahkan dalam mic. Word lagi, memang memakan masa kan, hanna? Hmm..

    Btw, Polaris tu apa? Pelik tapi unik tajuknya. Goodluck girl. I know u can try your best! Ameen..

    -kak fa-

    ReplyDelete
    Replies
    1. yupz. short story. around 50 pages. hahaha. wa'alaikumsalam, kak. mmg makan banyak masa. sebab tu hanna jadi malas.muahaha

      polaris - A star of the second magnitude, at the end of the handle of the Little Dipper and almost at the north celestial pole *google. hahaha
      thanks a lot kak. insya-Allah ill try my best. wee <3

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Gud luck my dear..may Allah bless you

    ReplyDelete
  3. yang rainy dah siap,bila dapat bacasambungan dia ek?

    ReplyDelete

Takut komen?
Jangan risau.
Gueh bukan raksasa makan orang.
Gueh hanna...